Asiakaskysely: Terveydenhuollon ammattilaisilla vahva luottamus Veripalveluun
Terveydenhuollon ammattilaisten luottamus Veripalvelun tuotteisiin ja palveluihin sekä kykyyn huolehtia verivalmistehuollosta myös poikkeusaikana on pysynyt erinomaisella tasolla. Sairaalat arvostavat erityisesti Veripalvelulta saamaansa hyvää asiakaspalvelua, apua ongelmatilanteissa sekä koulutustarjontaa.

Kysyimme sairaala-asiakkailtamme, missä olemme onnistuneet ja miten voimme palvella jatkossa entistä paremmin. Asiakaskyselyyn vastasi sairaaloiden verikeskusten, hoitoyksiköiden sekä hallinnon ja johdon edustajia. Vastauksia saatiin kattavasti koko maasta (N=98) ja vastausprosentti oli 29. Kysely toteutettiin marras-joulukuussa 2023.
Asiakkaat toivoivat sähköisten yhteyksien edelleen kehittämistä ja vaihtelevuutta koulutustarjontaan. Tarvetta nähtiin myös valtakunnalliselle verensiirtotietokannalle, jolloin potilaan kannalta kriittiset verensiirtotiedot olisivat saatavilla kaikissa sairaaloissa. Kyselystä kävi myös ilmi, että sairaaloissa verihuoltoketjun poikkeusoloihin varautumisessa olisi kehitettävää.
Hyödynnämme kyselyn tuloksia ja palautetta palvelujemme kehittämisessä.