Inloggning i appen misslyckas

Blodtjänst använder identifieringstjänsten Signicat i appen för att verifiera användarens identitet. Om appen fastnar efter att du har angett dina bankkoder och du inte kommer vidare in i appen, beror det troligen på ett serviceavbrott som inte är relaterat till Blodtjänst. Det kan vara bra att försöka igen senare.

Om du är kund hos Säästöpankki och identifieringen inte fungerar i appen, gör följande:

  1. Kontrollera att du har installerat om identifieringsappen om du har bytt telefon. Detta gäller särskilt Android-användare. För iOS-användare har liknande problem inte rapporterats.
  2. Mer information och instruktioner hittar du på Säästöpankkis webbplats.
  3. Om du har identifieringsuppgifter från en annan bank, prova att använda dem för identifiering.

Om identifieringen fortfarande inte fungerar, kontakta oss igen så undersöker vi saken närmare.

Kontakta oss på luovuttajansovellus@veripalvelu.fi. Vänligen ange också vilken telefonmodell du använder (Apple/Android) och vilken version av operativsystemet din telefon har (t.ex. iOS 16.2 eller Android 10.0). På så sätt kan vi bättre undersöka vad problemet kan bero på.