Inloggning i appen misslyckas
Blodtjänst använder identifieringstjänsten Signicat i appen för att verifiera användarens identitet. Om appen fastnar efter att du har angett dina bankkoder och du inte kommer vidare in i appen, beror det troligen på ett serviceavbrott som inte är relaterat till Blodtjänst. Det kan vara bra att försöka igen senare.
Om du är kund hos Säästöpankki och identifieringen inte fungerar i appen, gör följande:
- Kontrollera att du har installerat om identifieringsappen om du har bytt telefon. Detta gäller särskilt Android-användare. För iOS-användare har liknande problem inte rapporterats.
- Mer information och instruktioner hittar du på Säästöpankkis webbplats.
- Om du har identifieringsuppgifter från en annan bank, prova att använda dem för identifiering.
Om identifieringen fortfarande inte fungerar, kontakta oss igen så undersöker vi saken närmare.
Kontakta oss på luovuttajansovellus@veripalvelu.fi. Vänligen ange också vilken telefonmodell du använder (Apple/Android) och vilken version av operativsystemet din telefon har (t.ex. iOS 16.2 eller Android 10.0). På så sätt kan vi bättre undersöka vad problemet kan bero på.