Driftavbrott i Blodtjänsts informationssystem söndagen den 18.5.2025 kl. 18-00
Blodtjänsts informationssystem genomgår uppdateringar söndagen den 18 maj 2025 kl. 18.00–00.00. Det elektroniska beställningssystemet för blodprodukter ska inte användas vid driftavbrott, även om det går att logga in i systemet. Beställningar måste göras via telefon eller fax. Vi ber er notera att faxbeställningar bör följas upp med ett telefonsamtal.

Under driftavbrottet drivs verksamheten enligt anvisningarna som gäller vid avbrott i IT-systemet
Avbrottet påverkar leveransdokumenten samt specialprodukternas etiketter. Leveransdokumenten skickas i efterhand måndagen den 19 maj. Underavbrottet är det bra att förbereda sig på eventuella leveransfördröjningar.
Vi önskar att endast absolut nödvändiga beställningar av blodprodukter görs på söndag kväll den 18 maj, inga lagerpåfyllningar.
Vi beklagar olägenheten som driftavbrottet medför.
Senast uppdaterad: 16.05.2025