Terveyskyselyssä ja mobiilisovelluksen tekninen vika korjattu – palvelut toimivat jälleen

Verenluovuttajan sähköisessä terveyskyselyssä ja mobiilisovelluksessa oli tiistaina 22.7.2025 iltapäivällä tekninen häiriö, jonka takia palvelut eivät toimineet. Häiriö johtui teknisestä viasta palvelinyhteyksissä ja se saatiin korjattua illan aikana. Palvelut toimivat taas normaalisti.

Verenluovuttaja täyttämässä terveyskyselyä kännykällä.

Verenluovutustoiminnassa on varauduttu teknisiin häiriöihin. Luovutusten on aina toimittava, myös silloin, kun digitaalisissa yhteyksissä on ongelmia. Näin ollen verenluovutuksessa otettiin käyttöön paperilomakkeet häiriön ajaksi.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta vaivaa. Häiriö pitkitti verenluovutustapahtumaa monen kohdalla ja osaa luovuttajista ei voitu ottaa vastaan. Kiitämme luovuttajia ja henkilökuntaa myös kärsivällisyydestä häiriön aikana.

Tervetuloa taas verenluovutukseen. Terveyskyselyn voi täyttää jo etukäteen netissä ennen verenluovutusta ja mobiilisovelluksen kautta voi tarkistaa omia verenluovutustietojaan sekä käyttää verenluovutuksen palveluja.

Viimeksi päivitetty: 23.07.2025