Asiakas ei siis suoraan vastaa kysymykseen siitä, kuinka tyytyväinen hän on, vaan halukkuudesta suositella Veripalvelua. Yli +50:n NPS-lukemaa voidaan pitää erittäin hyvänä tuloksena. Teemme säännöllisesti myös asiakaspalvelukyselyjä. Niiden mukaan verenluovuttajat ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun. Verenluovuttajille on tärkeää, että verenluovutuksessa työskentelee ammattitaitoinen ja ystävällinen henkilökunta.
Verenluovuttajat kertovat, että Veripalvelussa saa kiireetöntä palvelua ja
ohjausta, ja siellä on iloinen tunnelma. Luovuttajat kokevat, että heistä
pidetään hyvää huolta luovutustilanteessa, heitä kuunnellaan ja heidän
kysymyksiinsä vastataan. Lisäksi luovuttajat kiittävät Veripalvelua hyvin
organisoidusta, joustavasta ja sujuvasta toiminnasta. He pitävät
hienona uudistuksena luovutusikärajan nostamista ja kokevat arvostavana
yksilöllisen kohtelun asiakaspalvelussa. Kehittämisen kohteiksi
asiakaspalvelussa luovuttajat nostavat huomioimisen saapuessa ja lähtiessä.
Veripalvelu tekee neljä kertaa vuodessa laajan kyselyn verenluovuttajille
asiakaspalvelusta ja luovuttajan ohjaamisesta. Kysely lähetetään 4000
luovuttajalle, joista noin puolet vastaavat kyselyyn.
Kyselyjen tulokset ovat Veripalvelulle merkki siitä, että olemme onnistuneet
välittämään luovuttajalle, miten arvokas kumppani hän on auttamisen ketjussa. Verenluovuttajan arvostaminen on yksi Veripalvelun viidestä arvosta. Muut
arvot ovat potilaan hyvinvointi, toiminnan tehokkuus, luotettavuus ja työyhteisön
hyvinvointi.