Haku Menu

Verenluovuttajat tyytyväisiä asiakaskokemukseensa

18.4.2017 15:00

Verenluovuttajien tyytyväisyys Veripalvelun asiakaspalveluun on korkealla tasolla: peräti 93 % luovuttajista ilmoittaa olevansa erittäin tyytyväisiä asiakaskokemukseensa.

​Tiedot perustuvat yli 34 000 palautteeseen vuodelta 2016. Veripalvelu kerää palautetta verenluovutustilaisuuksissa ja toimipisteissään jatkuvasti.

Eniten kiitosta saa ystävällinen ja ammattitaitoinen verenluovutushenkilökunta sekä heidän hyvä asiakaspalveluasenteensa.

– Verenluovuttajat arvostavat huolenpitoamme sekä sujuvaa ja rauhallista luovutustilannetta ja kehuvat henkilökuntamme toimintaa myös kiireen keskellä, Veripalvelun asiakaspäällikkö Liisa Romo kertoo.

Risuja Veripalvelu saa enimmäkseen jonotusajoista ja verenluovutustilaisuuksien tilajärjestelyistä.

– Valitettavasti emme aina pääse ihanteellisiin tiloihin, mutta kartoitamme sopivia paikkoja jatkuvasti. Luovuttajien ajatusten kuuleminen on äärimmäisen tärkeää toimintamme kehittämiselle, ja siksi suurkiitos verenluovuttajille kaikesta saamastamme palautteesta, Romo sanoo.

Verta luovutettiin viime vuonna yli 200 000 kertaa kymmenessä kiinteässä toimipisteessä ja 1176 verenluovutustilaisuudessa ympäri maan. Verenluovutukseen tarjoutui vuoden aikana yli 132 000 eri henkilöä, joista lähes 120 000 luovutti verta. Uusia luovuttajia rekisteröityi yhteensä yli 18 000.

 

Verenluovuttajien avoimia palautteita:

• ”Verenluovutus on mahtavaa toimintaa! Melkein harmittaa, että pakollinen luovutusväli on niin pitkä.”
• ”Veripalvelulla on parempi asiakaspalvelu kuin missään muualla. Tunnen itseni siellä kuningattareksi. Kiitos!”
• ”Henkilökunta kokonaisuudessaan on mukavan ystävällistä ja ammattinsa osaavaa. Jokaisesta käynnistä on jäänyt hyvä mieli. Tekee mieli tulla uudestaan.”

 

Lisää Veripalvelun tunnuslukuja vuosikertomuksesta
Kaikki verenluovutuspaikat ja -ajat