Epäiltäessä verivalmistetta vialliseksi sairaala voi palauttaa valmisteen sekä mahdolliset siirtolaitteet ja -letkut suljettuna ja huolellisesti pakattuna Veripalveluun. Täytetty valmistevalituslomake tulee toimittaa lähetyksen mukana.
Valmistevalituslomake
Epäiltäessä
octaplasLG-valmistetta vialliseksi, tulee valitus tehdä
välittömästi tilauskeskukseen. octaplasLG-valmisteiden tuotevalitukset ja
asiakaspalautteet (esim. pussien rikkoutuminen) tehdään
octaplasLG-tuotevalituslomakkeella. Mikäli lääkevarmennusjärjestelmä antaa hälytyksen esimerkiksi tilanteessa, jossa 2D-datamatriisia ei voi lukea tai turvamekanismi on viallinen, täytetään alla oleva tuotevirhe-epäily lääkevarmennusjärjestelmä-lomake. Lisäohjeita octaplasLG-tuotevalituksiin
löytyy alla olevasta asiakasohjeesta.
octaplasLG-tuotevalituslomake
Tuotevirhe-epäily lääkevarmennusjärjestelmä-lomake
octaplasLG-tuotevalitukset, asiakasohje
Lomake
faksataan Veripalveluun tai lähetetään osoitteeseen veritilaukset@veripalvelu.fi.
Valmiste tulee säilyttää verikeskuksessa mahdollista palautuspyyntöä varten.
Jokaista lääkkeisiin kohdistunutta valitusta käsitellään tuotevirhe-epäilynä,
kunnes varmuus tilanteen vakavuudesta on selvitetty. Tuotevirheellä tarkoitetaan
sitä, että lääketehtaasta luovutettu lääkevalmiste-erä, sen osa tai yksittäinen
pakkaus ei ole vaatimustenmukainen.
Veripalvelu hyvittää valmisteet
asiakkaalleen tekemiensä selvitysten perusteella.
Yhteystiedot:
Suomen Punainen Risti, Veripalvelu
Näytteiden vastaanotto
Valmistereklamaatiot
Kivihaantie 7
00310
Helsinki
Tilauskeskus, p. 029 300 1001
Varanumero arkisin klo 7-16, 09 5871 022,
muina aikoina 050 3742 685
Faksi 09 4546 245