Driftavbrott i Blodtjänsts informationssystem söndagen den 9.6.2024 kl. 18-00

Blodtjänsts informationssystem genomgår uppdateringar söndagen den 9 juni 2024 kl. 18.00–00.00. Det elektroniska beställningssystemet för blodprodukter ska inte användas vid driftavbrott, även om det går att logga in i systemet. Beställningar måste göras via telefon eller fax. Vi ber er notera att faxbeställningar bör följas upp med ett telefonsamtal.

Under driftavbrottet drivs verksamheten enligt anvisningarna som gäller vid avbrott i IT-systemet

Avbrottet påverkar leveransdokumenten samt specialprodukternas etiketter. Leveransdokumenten skickas i efterhand måndagen den 10 juni. Underavbrottet är det bra att förbereda sig på eventuella leveransfördröjningar.

Vi önskar att endast absolut nödvändiga beställningar av blodprodukter görs på söndag kväll den 9 juni, inga lagerpåfyllningar.

Vi beklagar olägenheten som driftavbrottet medför.

Beställningscentralen
029 300 1001
Senast uppdaterad: 07.06.2024