Haku Menu

Henkilöstörekisterin tietosuojaseloste (työnhakijat)

Työnhakijarekisteri on osa Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun henkilöstörekisteriä.

     

Miksi tietojani kerätään?

Tietoja rekisteröidään työnhaun yhteydessä, jotta voimme valita työntekijän. Jos annat hakulomakkeella luvan, voimme hyödyntää tietojasi 6 kk ajan mahdollisissa muissa hauissa. Tietojen kerääminen perustuu suostumukseen ja tietojen antaminen on edellytys työnhakuprosessiin osallistumiselle.

Mitä tietoja minusta kerätään?

Nimi, yhteystiedot, syntymäaika, palkkatoive, työhakemus, CV, koulutustiedot, työkokemus, kieli- ja tietotekniset taidot, suosittelijat.

Mistä tiedot ovat peräisin?

Tiedot ovat peräisin hakijalta itseltään.

Mihin tietojani käytetään?

Käytämme tietoja työntekijän valitsemiseksi haettavana olevaan tehtävään.

Annetaanko tietojani Veripalvelun ulkopuolelle? Miksi ja minne?

Emme anna tietoja Veripalvelun ulkopuolelle ilman lupaasi. Jos valintaprosessissa käytetään apuna ulkopuolista rekrytoinnin asiantuntijaa (esimerkiksi soveltuvuusarviointi), pyydämme lupasi ennen kuin annamme tietojasi kumppanimme käyttöön.

Päätyykö tietojani EU:n ulkopuolelle?

Ei.

Miten tietojani suojataan?

Henkilöstöä koskevien tietojen käsittely on rajattu niiden käyttöön oikeutettujen ammattilaisten tehtäväksi ja heillä on vaitiolovelvollisuus. Heidät on koulutettu tietojärjestelmien käyttöön sekä tietosuojan ja –turvan varmistamiseen. Tietojärjestelmien käyttöoikeudet on varmistettu kaksinkertaisin salasanoin tai automaattiseen luotettavaan tunnistautumiseen perustuen. Paperiset dokumentit pidetään lukituissa kaapeissa. Tietojärjestelmien toimittajien kanssa on laadittu kirjalliset sopimukset, joissa on sovittu tietosuojaa koskevista käytännöistä, kuten salassapidosta ja tietojen hävittämisestä.

Tehdäänkö tietojeni perusteella profilointia tai automaattista päätöksentekoa?

Tietojen perusteella ei tehdä profilointia tai automatisoituja päätöksiä.

Kuinka kauan tietojani säilytetään?
24 kk, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti järjestelmästämme. Avoimia hakemuksia säilytetään 6 kk.

Miten voin tarkistaa tietoni ja korjata virheelliset tiedot?

Voit tarkistaa tiedot ja pyytää niiden korjausta lähettämällä tarkistus- tai oikaisupyynnön Veripalvelun verkkosivuilla olevalla lomakkeella. Yhteystietojesi päivityksen voit tehdä myös puhelimitse soittamalla Veripalveluun puh. 029 300 1010.

Voinko pyytää tietojeni poistoa tai kieltää niiden käyttämisen?

Avoin hakemus voidaan poistaa pyynnöstä heti. Kohdennetut hakemukset säilytetään 24 kk hakemusten jättämisestä, jotta niihin voidaan palata mahdollisissa rekrytointiin liittyvissä lisäselvitystarpeissa. Voit kieltää tietojen käyttämisen ottamalla yhteyttä Veripalveluun puhelimitse, puh. p. 029 300 1010.

Voinko valittaa viranomaiselle?

Jos koet, että henkilötietojesi käsittelyssä on rikottu lakia, voit tehdä valituksen valvontaviranomaiselle.

Yhteystiedot

Suomen Punainen Risti, Veripalvelu
Kivihaantie 7
00310 Helsinki
p. 029 300 1010
info(at)veripalvelu.fi

Rekisterin vastuuhenkilö

Viestintä- ja henkilöstöjohtaja Willy Toiviainen, p. 029 300 1830